محصولات بسپار سازه الوند؛ معرفی ویژگی‌ها و کاربردها

محصولات بسپار سازه الوند

آیا تا کنون از محصولات بسپار سازه الوند استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما کیفیت محصولات عرضه شده توسط بسپار سازه الوند در چه حد است؟ شرکت بسپار سازه الوند به صورت تخصصی در زمینه عرضه تجهیزات نوین در شبکه‌های توزیع و انتقال انرژی فعالیت کرده و ما در این راهنما قصد داریم به معرفی محصولات آن بپردازیم.

نگاهی بر محصولات بسپار سازه الوند

محصولات بسپار سازه الوند

مقره‌های سیلیکونی خطوط انتقال و توزیع برق

مقره سیلیکونی اولین مدل از محصولات بسپار سازه الوند بوده که یکی از مهم‌ترین انواع مقره‌ها به حساب می‌آید. این تجهیز کاربردی در شبکه توزیع برق به واسطه ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فردی که داشته روز به روز استفاده از آن افزایش پیدا می‌کند. در رابطه با مقره‌های سیلیکونی لازم است که به ماهیت پایه عایقی آن‌ها اشاره داشته باشیم. این تجهیزات در محل اتصال کابل‌های برق در دکل‌های برق مورد استفاده قرار گرفته و برای پیش‌‌گیری از تخلیه الکتریکی و به علت برخورداری از پوشش سیلیکونی، استفاده از آن در پست‌های توزیع برق و مراکز صنعتی بسیار رایج است.

از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای این دسته از محصولات بسپار سازه الوند بر شمرد، ایجاد تکیه‌گاه مکانیکی برای نگهداری از سیم‌های برق است. ناگفته نماند که مقره‌های سیلیکونی ارائه شده توسط بسپار سازه الوند با استفاده از متریال و مواد گوناگونی نظیر پلاستیک، چینی و شیشه تولید شده و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند. بهره‌گیری از این دسته محصولات عرضه شده توسط بسپار سازه الوند موجب افزایش ایمنی و امنیت شبکه‌های توزیع و انتقال برق می‌شود. قابل ذکر است که عملکرد استاندارد این تجهیزات در سیستم برق بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که تخلیه الکتریکی در پست‌های برق علاوه بر ایجاد اختلال در روند انجام کارها می‌تواند مشکلات و معضلات بسیار بیش‌تری را به همراه داشته باشد.

کات اوت فیوز سیلیکونی

محصولات بسپار سازه الوند

یکی دیگر از محصولات بسپار سازه الوند، کات اوت فیوز سیلیکونی بوده که دوام و طول عمر بالایی دارند. در حقیقت، سیلیکون استفاده شده در ساختار این تجهیزات باعث می‌شود که مقاومت عایقی آن‌ها در مقایسه با سایر محصولات هم رده بسیار بیش‌تر شود. جالب است بدانید که سیلیکون دارای خاصیت آب‌گریزی است؛ به این صورت که اگر در معرض آب قرار گیرد، آب به صورت قطره قطره و منفصل بر روی آن باقی خواهد ماند. استفاده از تجهیزاتی که مجهز به عایق سیلیکونی باشند در مناطق آلوده و به شدت آلوده بهترین گزینه خواهد بود.

کات اوت فیوز به عنوان مجموعه‌ای ترکیبی از سوئیچ جداکننده، فیوز و مقره سیلیکونی به عنوان قطع‌کننده در شبکه فشار متوسط به ویژه در سر خط انشعابات فرعی و همچنین با هدف حفاظت از ترانسفوماتورها و پست‌های هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت، این نمونه از محصولات بسپار سازه الوند در مواقع بروز خطای اتصال کوتاه یا اضافه بار موجب حفاظت از سیستم و قطع جریان برق خواهد شد.

قابل ذکر است که در سیستم توزیع از انواع مختلف فیوزها و سوئیچ‌ها استفاده شده تا قابلیت اطمینان، انعطاف‌پذیری و همچنین مدیریت و کنترل بیش‌تر برای سیستم مورد نظر فراهم گردد. فیوزهای خط و کات اوت‌ها از جمله متداول‌ترین تجهیزاتی به حساب می‌آیند که می‌توان به کمک آن‌ها از سیستم حفاظت کرده و با قطع کردن تنها یک بخش از خط، اقدام به تعمیرات نمود.

کات اوت تیغه‌ای

نمونه‌ای دیگر از کات اوت‌ها، کات اوت تیغه‌ای بوده که بسپار سازه الوند این تجهیز کاربردی را در انواع مختلف ۱۱، ۲۴ و ۳۶ کیلو ولت عرضه می‌کند. همان‌طور که گفته شد، کات اوت در واقع یک تجهیز الکتریکی بوده که عمده کاربرد آن در مدارات الکتریکی است و اساساً در کنار کنتور برق ساختمان قرار می‌گیرد. وظیفه اصلی کات اوت تیغه‌ای نیز محافظت از ترانسفورماتور در برابر جریان‌های زیادی بوده که در اثر اضافه بار یا اتصال کوتاه ایجاد می‌شوند.

در حالت کلی، کات اوت‌ها با هدف جداسازی بخشی از خطوط توزیع و محافظت از ترانسفوماتورها در مدل‌های مختلف تیغه‌ای، لوله‌ای و سرامیکی وجود دارند. این تجهیزات متشکل از دو بخش بوده که یکی از آن‌ها محفظه مسدود بوده و اتصالات خط به آن بسته شده و به گونه‌ای تولید شده که به کراس آرم بسته می‌شود. بخش بعدی نگهدارنده فیوز بوده که متحرک است و امکان تعویض المنت داخل آن وجود دارد.

برقگیر سیلیکونی

محصولات بسپار سازه الوند

از دیگر محصولات بسپار سازه الوند می‌توان به برقگیرهای سیلیکونی اشاره داشت که از آن‌ها در شبکه‌های برق بهره‌گیری می‌شود. وسیله مذکور به جهت حفاظت از تجهیزات شبکه در مقابل صدمات ناشی از صاعقه، رعد و برق، تغییرات اعمال شده در جریان‌های داخلی و اضافه ولتاژهای ناگهانی کارایی دارد. برقگیرها مثل سیم یا میله‌ای بلند و نوک تیز در بالاترین بخش یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت که اصلی‌ترین وظیفه یک برقگیر محافظت از مجموعه و تجهیزات الکتریکی به کار رفته در آن بوده و بخش انتهایی آن‌ها به زمین متصل می‌شود.

قابل ذکر است که برقگیرها از جهاتی با صاعقه‌گیر، محافظ نوسان و میله صاعقه‌گیر در تضاد هستند. همان‌طور که گفته شد، برقگیر قادر به انتقال دادن ولتاژهای بسیار بالا به زمین بوده و در خارج از ساختمان و بلندترین نقطه ارتفاع سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محافظ نوسان برق یا برقگیر خانگی ولتاژ ضعیف در تابلو برق خانگی نصب شده و می‌تواند از تجهیزات الکتریکی در مقابل اضافه ولتاژهای گذرا به خوبی محافظت نماید. میله صاعقه گیر که تحت عنوان نیزه نیز شهرت داشته نوعی میله رسانا بوده که در پست‌های فشار قوی، دکل‌ها، ساختمان‌ها و سایر اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجهیزات ارتینگ

اختلاف پتانسیل موجب ایجاد جریان الکتریکی و ولتاژ شده و گاهی اوقات افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ رخ داده و مدارها در معرض خطر قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی، می‌توان از سیستم ارتینگ بهره برد. در گذشته از این سیستم چندان استفاده نمی‌شد و به همین دلیل برق‌گرفتگی و آسیب‌دیدگی لوازم الکتریکی بسیار رایج بود. خوشبختانه امروزه این سیستم در مخابرات با هدف جلوگیری از نویز در شبکه و در مجموعه‌های انتقال و توزیع نیرو به وفور به کار گرفته می‌شود.

تجهیزات ارتینگ از جمله محصولات بسپار سازه الوند به حساب آمده و در انواع مختلف سیستم ارتینگ عمیق یکپارچه، سیستم ارتینگ فشار ضعیف، سیستم ارتینگ میله‌های استیل و سیستم ارت میله‌های گالوانیزه ارائه می‌شود.

یراق آلات شبکه

از دیگر محصولات عرضه شده توسط بسپار سازه الوند که بسیار کارآمد هم بوده می‌توان به یراق‌آلات شبکه اشاره داشت. این محصولات در انواع مختلف کلمپ‌های فشاری، کلمپ‌های جمپر انشعابی و بوش اسپلایس آلومینیومی قابل سفارش هستند. در شبکه‌های توزیع و انتقال برق از انواع مختلف تجهیزات اصلی و جانبی استفاده شده که مجموع آن‌ها منجر به کارکرد صحیح شبکه خواهند شد. در حقیقت، بدون وجود تجهیزات جانبی باکیفیت، کارایی و عملکرد شبکه مختل شده و گاهاً عدم تولید این تجهیزات مطابق با استانداردهای مورد نیاز سبب به وجود آمدن خسارات جبران‌ناپذیر خواهد شد. خوشبختانه تمامی تجهیزات عرضه شده توسط بسپار سازه الوند از درجه کیفیت بالایی برخوردار بوده و بر اساس استانداردهای لازم طراحی و تولید شده‌اند.

سخن پایانی

در این راهنما با محصولات بسپار سازه الوند و کارایی هر یک از آن‌ها آشنا شدیم. آیا تجربه خرید و استفاده از محصولات عرضه شده توسط بسپار سازه الوند در پروژه‌های خود را دارید؟ به نظر شما درجه کیفی این محصولات مطلوب است؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون تجهیزات بسپار سازه الوند با ما و کاربران محترم وب سایت توزیع نیرو نوین در قسمت ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *