محصولات دلتاسازان سپاهان؛ معرفی ویژگی‌ها و کاربردها

محصولات دلتاسازان سپاهان

آیا با محصولات دلتاسازان سپاهان آشنایی دارید؟ تا کنون از محصولات عرضه شده توسط دلتاسازان سپاهان استفاده کرده‌اید؟ شرکت دلتاسازان سپاهان یکی از برندهای فعال در زمینه تولید کلیدهای برق هوایی بوده که به طور تخصصی در زمینه تولید کات اوت فیوز، کلید جداساز هوایی با مقره سرامیکی و سیلیکونی فعالیت می‌کند. در ادامه با محصولات عرضه شده توسط این شرکت بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

معرفی محصولات دلتاسازان سپاهان

محصولات دلتاسازان سپاهان

پیش از این که به معرفی محصولات دلتاسازان سپاهان بپردازیم، در ابتدا خوب است که کمی با این شرکت بیش‌تر آشنا شویم. شرکت دلتاسازان سپاهان با هدف تولید کلیدهای برق هوایی و ارائه کیفیتی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی با همت تعدادی از کارشناسان و مدیران فعال در صنعت برق در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت توانست با تکیه بر تجربه سالیان متمادی مدیران و کارشناسان مجرب خود، تأییدیه فنی و استانداردهای مورد نیاز برای محصولات خود را از وزارت نیرو دریافت نماید.

علاوه بر این، شرکت مذکور توانست با اخذ گواهینامه‌های تضمین کیفیت، اعتماد صنعت برق به محصولات خود را کسب کند. همین ویژگی‌ها منجر شد که امروزه از محصولات عرضه شده توسط دلتاسازان سپاهان به طور گسترده در صنعت برق استفاده شود.

شرکت دلتاسازن سپاهان با ارائه محصولاتی با درجه کیفی عالی این امکان را فراهم کرده تا نیازهای صنعت برق به خوبی شناسایی شده و در نهایت با همکاری بخش تحقیق و توسعه و آزمایشگاه‌های مجهز و هم‌فکری کارشناسان متخصص در این حوزه، توانسته است نسبت به بهینه‌سازی تولیدات و ارتقاء کیفیت محصولات فعالیت کند.

در حال حاصر تولیدات شرکت دلتاسازان سپاهان شامل کات اوت فیوز و کلیدهای جداساز هوایی با مقره‌های سیلیکونی و سرامیکی در رده‌های ۲۰ و ۳۳ کیلو ولتی مطابق با به‌روزترین استانداردهای وزارت نیرو بوده و قابل عرضه به کلیه شرکت‌های توزیع برق کشور و همچنین بازار صنعت برق است. در ادامه با محصولات عرضه شده توسط دلتاسازان سپاهان و ویژگی‌هایی که هر یک از آن‌ها داشته بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

کاترین

در شبکه‌های توزیع برق و به ویژه در اماکنی که دو فیدر ۲۰ یا ۳۳ کیلو ولتی با هم دیگر قابلیت مانور داشته باشند در زمان اجرای مانور با کات اوت فیوز یا جدا ساز به صورت مجزا، ناگریز به اعمال خاموشی از طریق پست فوق توزیع بر روی فیدر و یا کلیدهای بالا دست که قابل قطع زیر بار بوده، خواهیم بود. از آن‌جایی که انجام فرآیند مذکور در فاصله انجام مانور و یا تعویض فیوز المنت زمان‌بر بوده، بخشی از فیدر که شامل نواحی پایین دست فیدر بوده خاموش خواهد شد.

خاموشی‌های مذکور بر حسب فاصله مناطق مانور شده از نواحی و واحدهای عملیات و بهره‌برداری مناطق و سکسیونرها و سایر تجهیزات مانور طولانی‌تر شده و همین موضوع نارضایتی مشترکین را در پی دارد و به تبع آن قابلیت اطمینان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که کاهش خاموشی‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و قابلیت انجام مانور بهینه در مناطق خاص نیز همواره الزامی بوده می‌توان از کاترین (کات اوت و جداساز به شکل یکپارچه در کنار یکدیگر) به عنوان یکی از محصولات دلتاسازان سپاهان و راهکاری کارآمد بهره برد.

در کاترین تیغه‌ها در کنار هم دیگر و بر روی یک پایه نگهدارنده تعبیه خواهند شد؛ از این رو در زمان اجرای مانور که نیاز به اعمال تغییرات سایز فیوز المنت وجود داشته، با متصل کردن تیغه جداساز از خاموشی جلوگیری به عمل خواهد آمد. از دیگر مصارف این دسته از محصولات دلتاسازان سپاهان در زمان عیب‌یابی خطوط طولانی بوده که با قطع تیغه جداساز و برقدار کردن خط به کمک کات اوت فیوز با سایزهای متفاوت المنت، امکان عیب‌یابی خطوط فراهم خواهد شد.

افزون بر این، از کاترین می‌توان در مناطق کشاورزی در ابتدای خطوط نیز بهره برد؛ از این رو در فصول سرد سال و کم‌باری با در نظر گرفتن این که اکثر بارهای کشاورزی از مدار خارج شده صرفاً از تیغه کات اوت بهره‌گیری می‌شود و در مقابل در فصول گرم سال از تیغه جداساز به منظور ممانعت از انتقال فالت در زمان‌های بی‌باری به بالا دست استفاده خواهد شد.

انواع کات اوت فیوز ۲۰ کیلو ولت

یکی دیگر از محصولات دلتاسازان سپاهان که کارایی بسیار زیادی نیز داشته، کات اوت فیوز مخصوص خطوط ۲۰ کیلو ولت است. وظیفه اصلی این محصول حفاظت از شبکه توزیع برق و همچنین دستگاه‌های موجود روی این خطوط در برابر نوسانات ایجاد شده ناشی از جریان اتصال کوتاه، اضافه بار، خطای زمین و اضافه جریان است. این محصول با خاموشی سریعِ قوسی که درون نگهدارنده فیوز ایجاد شده، سبب متوقف شدن جریان انرژی خواهد شد. بعد از خاموش شدن قوس، نگهدارنده فیوز باز شده که یک نشانه بصری است و اعلام می‌کند که فیوز کار کرده و بایستی که تعویض شود و یا این که اشکالی در مدار وجود داشته و باید مورد بررسی قرار گیرد.

انواع کات اوت فیوز ۳۳ کیلو ولت

در حالت کلی، کات اوت فیوزها در دو نمونه پرکاربرد ۲۰ کیلو ولت و ۳۳ کیلو ولت قابل ساخت هستند که نمونه ۳۳ کیلو ولت نیز در دسته محصولات دلتاسازان سپاهان قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد، این دستگاه قادر است از ترانسفورماتورها در برابر هر نوع مشکل و خطای الکتریکی محافظت کند. کات اوت فیوز متشکل از سه بخش پایه فیوز، نگهدارنده و سیم فیوز بوده که به طور معمول فیوز را درون لوله نگهدارنده از جنس فیبر نسوز که در دو سمت آن تکیه گاه برنجی تعبیه شده نصب خواهند کرد.

استفاده از این نوع محصولات دلتاسازان سپاهان نه تنها موجب جلوگیری از سنبله‌های الکتریکی شده بلکه امکان استفاده از آن به عنوان سوئیچ به منظور جدا کردن ترانسفورماتور و شبکه توزیع نیز وجود دارد. افزون بر این، دستگاه مذکور می‌تواند عیوب و وضعیت آن را از فاصله قابل توجهی تعیین کرده تا امکان عیب‌یابی به مراتب راحت‌تر فراهم گردد.

انواع کلید جداساز هوایی ۲۰ کیلو ولت و ۳۳ کیلو ولت

محصولات دلتاسازان سپاهان

یکی دیگر از محصولات دلتاسازان سپاهان کلید جداساز هوایی بوده که در نمونه‌های ۲۰ کیلو ولت و ۳۳ کیلو ولت تولید و عرضه می‌شود. تجهیزات مذکور نوعی کلید حفاظتی برای قطع و وصل کردن شبکه هستند. قابل ذکر است که کلیدهای جدا ساز هوایی بر خلاف کات اوت فیوزها قادر به قطع هیچ نوع جریانی نبوده و تنها در جریان صفر باز و بسته خواهند شد. این مدل از کلیدهای مصرفی اصولاً جداکننده بوده و امکان جدا کردن کلیدهای روغنی، ترانسفومراتورها، خطوط انتقال و مواردی از این قبیل را فراهم می‌سازند. ناگفته نماند که کلیدهای جداساز هوایی از جمله لوازم تعمیراتی و تغییر مسیر جریان در شبکه‌های توزیع نیز به حساب می‌آیند.

سخن پایانی

در این راهنما با محصولات دلتاسازان سپاهان و کارایی و ویژگی هر یک از آن‌ها آشنا شدیم. این شرکت به طور تخصصی در زمینه تولید انواع کات اوت فیوز و کلیدهای جداساز هوایی فعال بوده و این محصولات را با درجه کیفی استاندارد و قیمت مقرون به صرفه عرضه می‌کند. همان‌طور که می‌دانید کیفیت بالای تجهیزات مصرفی در پست‌های توزیع برق بسیار حائز اهمیت بوده و وجود نقص و عدم تولید آن‌ها بر حسب استانداردهای لازم می‌تواند خسارات مالی و حتی جانی را در پی داشته باشد.

آیا تجربه استفاده از محصولات عرضه شده توسط دلتاسازان سپاهان را در پروژه‌های خود دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کیفیت محصولات عرضه شده توسط این شرکت با ما و کاربران محترم وب سایت توزیع نیرو نوین در قسمت ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *