سیم و کابل پیشرو رفسنجان؛ نگاهی بر محصولات و کاربرد آن‌ها

سیم و کابل پیشرو رفسنجان

آیا تاکنون از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان خریداری و در پروژه‌های خود استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه شده‌اند کیفیت استانداردی دارند؟ شرکت پیشرو رفسنجان یک شرکت سهامی خاص بوده که در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل فعالیت می‌کند و در ادامه این راهنما قصد داریم به بررسی محصولات عرضه شده توسط آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

نگاهی بر محصولات شرکت سیم و کابل پیشرو رفسنجان

سیم و کابل پیشرو رفسنجان

سیم‌های افشان ساختمانی

اولین نمونه از محصولات سیم و کابل پیشرو رفسنجان، سیم‌های افشان ساختمانی هستند که مصارف بسیار زیادی نیز دارند. سیم‌های افشان نوعی سیم تک رشته به حساب می‌آیند که در ساختار خود دارای هادی از جنس فلز مس هستند و عایقی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده معمولاً از جنس آمیزه پلیمر پی وی سی است. این دسته از سیم‌ها معمولاً در وسایل برقی و برای محافظت از سیستم‌های روشنایی در فضاها و محیط‌های خشک، درون لوله‌ها و زیر و روی گچ کارایی دارند.

کابل‌های مسی

مجموعه سیم و کابل پیشرو رفسنجان انواع کابل‌های مسی در نمونه‌های افشان، زمینی، شیلددار، زره‌دار، آیفونی و کنستانتریک را به بازار عرضه می‌کند که در ادامه با هر کدام از آن‌ها به طور مختصر آشنا خواهیم شد:

افشان

این محصول یکی از انواع کابل‌های انعطاف‌پذیر و نرم موجود در بازار بوده که به لطف ویژگی ساختاری که دارد می‌توان از آن در شرایط مختلف بهره برد. این مدل از کابل‌ها قابلیت خم شدن را داشته و به همین خاطر می‌توان از آن‌ها در هر شرایطی که نیاز به خمیدگی کابل باشد بهره برد. این دسته از کابل‌های عرضه شده توسط پیشرو رفسنجان مصارف متعددی دارند و می‌توان از آن‌ها در تولید لوازم خانگی، تجهیزات الکترونیکی و مصارف صنعتی بهره برد.

زمینی

سیم و کابل پیشرو رفسنجان

این کابل‌ها قادر هستند که یک سیستم برق را به صورت مستقیم به زمین متصل نمایند. این مدل از کابل‌ها به صورت دفنی در زیر زمین نصب شده و به این شکل انتقال نیروی الکتریکی را به انجام می‌رسانند. به طور معمول این دسته از کابل‌ها در مناطق پر جمعیت، اطراف کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها استفاده می‌شود.

شیلددار

نمونه دیگری از محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان، کابل‌های شیلددار هستند که ضمن داشتن روکش معمولی، یک لایه مضاعف بر روی غلاف اولیه سیم‌های خود نیز دارند. این دسته از کابل‌ها مثل سایر کابل‌های دیگر، از دو یا چند سیم روکش‌دار تشکیل شده که بر روی آن‌ها یک لایه از رشته‌های مسی یا آلومینیومی بافته خواهد شد. این دسته از کابل‌ها به دلیل داشتن یک لایه شیلد اضافی، مقاومت بسیار بالاتری در مقایسه با مدل‌های معمولی دارند.

زره‌دار

کابل‌های زره دار که تحت عنوان کابل آرموردار نیز شناخته شده، آن دسته از کابل‌هایی هستند که در ساختار آن‌ها از مفتول یا نوار فولادی یا استیل برای افزایش مقاومت کابل در مقابل عوامل محیطی و فیزیکی استفاده شده است. از این مدل محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان می‌توان در شرایطی که نیاز به حفاظت بیش‌تر در مقابل عوامل فیزیکی و محیطی باشد، بهره برد. کابل‌های مذکور در پل‌ها، پاساژها، جاده‌ها، مراکز خرید، کارخانجات صنعتی و غیر صنعتی، کوره‌ها، زمین‌های کشاورزی، تونل‌های مترو و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کنستانتریک

این دسته از کابل‌های عرضه شده توسط پیشرو رفسنجان به منظور توزیع برق در شبکه‌های مشترکین، پست‌های برق و همچنین سیستم برق خیابان مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های مذکور به طور عمده در فضاهای باز، زیرزمین‌ها و همچنین تأسیسات کارایی دارند. علاوه بر این، هادی‌های هم مرکز در کابل‌های مذکور را می‌‌توان به جای هادی زمین یا شیلد به کار گرفت.

کابل خودنگهدار آلومینیومی

سیم و کابل پیشرو رفسنجان

از دیگر محصولات عرضه شده توسط سیم و کابل پیشرو رفسنجان، کابل‌های آلومینیومی خودنگهدار بوده که از جمله مهم‌ترین تجهیزات مصرفی در صنعت برق به شمار می‌آیند. این دسته از سیم و کابل‌ها در زمینه توزیع انرژی به کار گرفته شده و از این نظر کاربردهای بسیار زیادی دارند. دکل‌های انرژی که در مناطق گوناگون نصب می‌شوند، به کمک یک سری کابل اقدام به انتقال جریان برق می‌کنند که این کابل‌ها در واقع همان کابل‌های خودنگهدار هستند. از این دسته کابل‌ها می‌توان به طور عمده در خطوط هوایی انتقال نیرو بهره برد.

کابل ACSR

کابل‌های ACSR در ساختار خود از نوعی هادی تقویت شده با فولاد بهره می‌برند که این هادی در خطوط انتقال هوایی به منظور رسیدن به مقاومت مکانیکی مشخص از مغز فولاد استفاده می‌کند. این دسته از کابل‌ها در خطوط توزیع و انتقال فشار متوسط و قوی کارایی دارند.

کابل ابزار دقیق

از دیگر محصولات عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل پیشرو رفسنجان می‌توان به کابل‌های ابزار دقیق اشاره داشت. این مدل از کابل‌ها عمدتاً در سیستم‌های کنترلی و پردازش داده مورد استفاده قرار می‌گیرند و در برابر نویز، تداخلات و تأثیرپذیری از سایر کابل‌هایی که همجوار آن‌ها بوده، مقاوم هستند. امکان نصب کابل‌های ابزار دقیق در فضای باز و یا در زیر زمین به صورت دفنی برای کاربران فراهم است.

کابل کواکسیال

سیم و کابل پیشرو رفسنجان

نام کابل کواکسیال برگرفته از کانال فیزیکی بوده که قادر است سیگنال الکتریکی را انتقال دهد. کانال مذکور مشتمل بر هادی فلزی بوده که توسط لایه عایق و محافظ رسانا پوشانده شده است. در حالت کلی از کابل‌های کواکسیال برای انتقال امواج از آنتن به گیرنده استفاده می‌شود. علاوه بر این، کابل‌های مذکور در اتومبیل، تجهیزات پزشکی، تجهیزات نظامی، گیرنده‌های رادیویی و تلویزیونی، هواپیما و همچنین اتصال به دیش ماهواره نیز کارایی دارند.

کابل ضد آتش

همان‌طور که می‌توان از عنوان این دسته از کابل‌ها حدس زد، محصولات مذکور در برابر آتش مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. این کابل‌ها که تحت عنوان کابل ضد حریق نیز در بازار موجود بوده، با استفاده از موادی تولید شده‌اند که با تکیه بر این مواد می‌توانند در برابر آتش و حرارت بالا مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهند. اگر در محیطی که کابل شبکه ضد حریق در آن نصب شده باشد آتش سوزی رخ دهد، کابل شبکه ضد حریق با تکیه بر ویژگی مقاومت عالی خود در برابر آتش این اطمینان خاطر را به کاربران می‌دهد که داده‌ها به طور کامل انتقال پیدا کنند.

کابل فرمان

کابل فرمان یا کابل کنترل، متشکل از چند رشته سیم بوده که طیف وسیعی از مصارف را در صنعت برق پوشش می‌دهد. به طور معمول این مدل از کابل‌ها از مس آنیل شده که درون چندین سیم بافته شده است، ساخته می‌شوند. کابل‌های کنترل یا فرمان معمولاً دارای یک روکش محافظ از جنس پی وی سی بوده که در شرایط جوی نامناسب می‌توانند سلامت کابل را تضمین کنند. همان‌طور که از نام کابل‌های فرمان مشخص بوده، وظیفه اصلی آن‌ها ایجاد ارتباط و انتقال دیتای کنترلی است. علاوه بر این، کابل‌های فرمان در اتوماسیون و ابزار دقیق نیز کارایی دارند.

سخن پایانی

در این راهنما با محصولات عرضه شده توسط مجموعه سیم و کابل پیشرو رفسنجان و کاربردی که هر یک از آن‌ها دارند آشنا شدیم. این شرکت به طور تخصصی در زمینه تولید و عرضه انواع سیم و کابل‌ها اعم از سیم و کابل‌ها افشان، زمینی، شیلددار، زره‌دار، کنستانتریک، کابل‌های آلومینیومی فشار ضعیف و فشار متوسط، کابل‌های کنترل و ابزار دقیق، کواکسیال، ضد آتش و غیره فعالیت کرده و این تجهیزات را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون محصولات عرضه شده توسط پیشرو رفسنجان در قسمت ارسال دیدگاه برای ما و کاربران گرامی وب سایت توزیع نیرو نوین بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *